Facebook testuje nové „downvote“ tlačítko, díky kterému mají mít uživatelé možnost skrýt nevhodný komentář a dát Facebooku ohledně tohoto komentáře zpětnou vazbu. Sociální síť ale popřela, že by novou funkcí byl tolik žádaný „dislike“ palec.
Tlačítko se zatím testuje na omezeném počtu amerických uživatelů. „Zkoušíme tuto funkci, aby nám lidé mohli dát zpětnou vazbu ohledně komentářů na veřejných stránkách“, uvedla společnost v oficiálním prohlášení.
Facebook údajně testuje toto tlačítko jako alternativu k označení nevhodného příspěvku. Uživatel po jeho rozkliknutí bude mít možnost nahlásit komentář jako útočný, zavádějící nebo jako mimo téma. Tlačítko prý ale neovlivní, jak se bude komentář na Facebooku dále zobrazovat.
Zdá se, že tímto způsobem se Facebook snaží zapojit své uživatele do snah potlačit mediální dezinformace a propagandu. Dle Martina Garnera, technického analytika společnosti CCS Insight, to souvisí se stále rostoucím zájmem Facebooku nebýt označovaný jako vydavatel: „Je zřejmé, že Mark Zuckerberg nechce, aby byl Facebook zodpovědný za to, co je vnímáno jako urážlivé nebo zavádějící…tak se snaží tuto odpovědnost přenést na facebookové uživatele.“
Kromě toho společnost také oznámila, že zdvojnásobí počet inženýrů, kteří v Londýně vyvíjí řešení k problémům, kterým Facebook poslední dobou čelí. Podle produktového manažera Facebooku Chrise Coxe se má jednat o investici, která špatný obsah z celé platformy odstraní, ať už se jedná o podvody, šikanu, obtěžování nebo falešné informace.