Americký řetězec McDonald’s nedávno zveřejnil, že se jeho tržby výrazně zvýšily. V restauracích ve Spojených státech, které byly otevřeny minimálně 13 měsíců, vzrostly tržby o 4,1 %, což převýšilo odhad analytiků, kteří předpovídali 3,4 procentní růst. I ve třetím čtvrtletí tak McDonald’s zvýšil svůj zisk.
Podle Stevea Easterbrooka, výkonného ředitele společnosti, se tým McDonald’s snaží pro své zákazníky vytvářet stále lepší a lepší prostředí. Aby bylo zabráněno poklesu tržeb a úbytku návštěvnosti, učinila společnost zejména ve Spojených státech, odkud pochází většina jeho zisků, několik výrazných změn.
Napodobení Starbucksu
Zařadit do nabídky více kávových nápojů vyvolalo u některých obchodníků pochybnosti. Podle nich bylo totiž na jejich výrobu potřeba velmi drahé profesionální vybavení, ale ukázalo se, že se tato investice rozhodně vyplatila. Díky McCafe údajně McDonald’s zákazníci navštěvují mnohem pravidelněji a navíc je to při nákupu ranní kávy vybízí koupit si i snídaňové menu.
Digitalizace
McDonald’s pracuje na mobilní aplikaci, díky které by bylo možné objednávat jídlo mnohem rychleji a celý proces objednávky by se tak zefektivnil. Do konce roku by měla být zatím dostupná ve všech amerických pobočkách.
Vylepšení ingrediencí
Nejenže McDonald’s přidal do nabídky několik položek obsahujících vysoce kvalitní ingredience, ale také vylepšil kvalitu některých svých pokrmů. Častou takovou ingrediencí je grilované kuřecí maso a oblíbenými se staly také „fresh“ varianty klasických burgerů.
Nalezení alternativy za Dollar menu
Když McDonald’s zrušil v roce 2014 Dollar menu, oblíbené menu ve Spojených státech, významně se to promítlo do celkových zisků. V roce 2016 ale řetězec našel za toto výhodné menu alternativu, tzv. The McPick 2, v rámci kterého si zákazníci mohou objednat dvě položky z menu jen za pět dolarů. Růst zisků podpořila i nabídka nápoje za jeden dolar.
Renovování restaurací
McDonald’s přichází také s novým konceptem interiéru a zavádí tzv. restaurace nové generace, které využívají konceptů moderní technologie zejména při objednávání u samoobslužných kiosků. Dle ředitele řetězce je cílem zlepšit komfort zákazníků při objednávání.
Rozvoz jídla
Na rozvoz jídla z McDonald’s čekají zákaznici už roky. Ve Spojených státech ho nabízí už asi 5000 poboček a u nás si ho lze objednat ve spolupráci se službou DameJidlo.cz