Módní značky jsou často pod palbou kritiky za kopírování jiných značek nebo umělců a „propůjčování“ prvků z různých kultur.
Když byla v minulém roce představena jedna z kolekcí Dior, některým lidem byly vybrané kousky z kolekce zvláštně povědomé. Designy obrátily světlo na malý region v Rumunsku – Bihor. Kabáty z kolekce Dior vypadají totiž totožně, jako tradiční kabát regionu Bihor. Značka teď prodává tyto kabáty za 30 000 euro za kus, z čehož do komunity Bihor neputuje žádná část výdělku, protože oficiálně Dior nikdy neoznámil zdroj inspirace pro své módní kousky.

Celá situace vyvolala geniální reakci na to, jak bojovat proti kulturnímu přivlastnění. Rumunský módní časopis „Beau Monde“ vydal kampaň zamířenou na to, aby vše veřejnosti přiblížil. S pomocí bihorských řemeslníků a designerů přišli s úplně novou módní kolekcí, která napomáhá zachovat jejich tradice – Bihor Couture. Tento projekt umožňuje módním nadšencům zakoupit autentické a tradiční oblečení z Bihoru za podstatně méně peněz, které jdou ale v celé částce místním řemeslníkům, kteří oblečení vyrábí.



Produkt značky Dior

Podobnost s původním kabátem Bihor je na první pohled jasná


Kampaň Beau Monde


Podívejte se také na video: