Norská společnost The Norwegian Consumer Authority (CA) je nezávislý administrativní úřad, který funguje za účelem ovlivnění obchodních rozhodnutí v různých odvětvích trhu. Úřad teď zkritizoval takzvaný „nelegální marketing“ společnosti H&M, a to konkrétně jejich novou kolekci s názvem Conscious. Vyžaduje, aby se společnost omluvila jejím zákazníkům.
Přesněji se CA ve spolupráci s norskou společností Norwegian Broadcasting Corporation (NRK) dostali k závěru, že to, co H&M tvrdí o své udržitelné kolekci, porušuje norské marketingové zákony. Tvrdí, že H&M používá symboly, tvrzení a barvy, které pletou zákazníky.
H&M uvedlo na trh svou novou kolekci s názvem Conscious v dubnu letošního roku. Popisuje ji jako „kolekci, inspirovanou zázraky planety Země.“ Představeny byly tři nové obnovitelné zdroje: citrusová slupka, listy ananasu a biomasy řas.
Společnost se aktuálně brání tím, že CA nemá dostatečné množství informací a kompetence jejich výrobky hodnotit. H&M pouze souhlasilo, že se soustředí na preciznost informací, které poskytuje svým zákazníkům.