Kontroverzní kousky oblečení, které musely být staženy z obchodů


Nedávno jsme byli svědky aféry, kdy společnost H&M čelila obrovské vlně kritiky za reklamu, ve které použila fotografii s afroamerickým chlapcem, který měl na sobě mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Společnost H&M v důsledku negativních reakcí a obvinění z rasistické reklamy fotografii ze svého webu odstranila a mikinu stáhla z prodeje. Tato aféra však není jedinou situací, která ve společnosti vyvolala kontroverze. Podívejte se na některé další kousky oblečení, které na zákazníky neudělaly úplně nejlepší dojem.

ad8
(Twitter.com)

V prosinci roku 2017 byli lidé pobouřeni, když zjistili, že americká oděvní společnost American Eagle prodává pánské kovové náramky, které vypadají jako pouta otroků. Po vlně ostré kritiky se společnost omluvila a náramky stáhla z prodeje.

(Twitter.com)

V roce 2013 přišel Nike a „krvavým“ tričkem s nápisem „Boston Massacre“, které bylo navrženo jako připomínka baseballového úspěchu Yankees z roku 1978, kteří během čtyřdenní baseballové série smetli tým Boston Red Sox. V lidech ale tento kousek evokoval spíše tragický bombový útok na Bostonský maraton, při kterém bylo zraněno více než 150 lidí a 3 lidé zemřeli. Ačkoliv bylo tričko urychleně staženo z oběhu, na eBay se ho jeden z uživatelů snaží prodat za více než 155 000 dolarů.

ad9 - 320x100_1
(Twitter.com)

V roce 2010 vyvolalo kontroverzi toto tričko od Urban Outfitters, které podle kritických ohlasů propagovalo poruchy příjmu potravy.

(Twitter.com)

Společnost Urban Outfitters pobouřila Američany také v roce 2014, když do prodeje uvedla mikinu s rudými skvrnami vypadajícími jako krev a nápisem „Vintage Kent State Sweatshirt“. Na Kentské státní univerzitě bylo přitom v roce 1970 zastřeleno několik studentů. Mikina byla označena za urážlivou a nevkusnou, a i když se společnost snažila jakoukoliv spojitost s touto tragickou událostí vyvrátit, musela módní kousek z prodeje stáhnout a omluvit se.

(Twitter.com)

Kritika se v roce 2014 snesla i na Zaru, když začala prodávat dětské tričko, které připomínalo oděv židovských vězňů a obětí holocaustu. Zara na kritiku reagovala tím, že design modelu byl inspirován oblečením šerifů z Divokého západu, nicméně se za tento oděvní průšvih omluvila a kousek byl z prodeje odstraněn.

(Twitter.com)
320x100_mobile_2

Sdílejte článek se svými přáteli!
0

adform


Zavřít reklamu