Některé země si lidé často stereotypně spojují s určitými produkty – Německo s pivem, Japonsko s elektronikou, Turecko s koberci… To ale ve skutečnosti nejsou věci, které by lidé v souvislosti s těmito zeměmi hledali na internetu. Webová stránka Fixr.com nedávno sestavila mapu světa, na které zobrazila, o jaké předměty se ve spojení s jednotlivými zeměmi lidé nejvíce zajímají. Zjišťovala to pomocí našeptávače, kam byla zadávána věta „Kolik stojí… (X) v (dané zemi)“.
Samozřejmě, že výsledky takového výzkumu mají hodně daleko od vědecké průkaznosti, protože to, co Google našeptávač nabízí, se liší v závislosti na historii vyhledávání a čase i místě hledání. Zároveň to alespoň vypovídá něco o tom, jak jsou jednotlivé země vnímány.
A jaká zjištění byla nejvíce fascinující (a znepokojující)?
- Rusko: Lidé nejvíce vyhledávali, kolik zde stojí let stíhačkou MIG.
- Brazílie: Lidé nejvíce vyhledávali, kolik zde stojí prostitutka.
- Jižní Korea Lidé nejvíce vyhledávali, kolik zde stojí plastika nosu.
A tady jsou mapy:
Mapa světa
Afrika:
Mauritánie a otroctví?
Asie:
Vodní meloun v Japonsku…
Evropa
A co naše země? Nečekaně pivo.
Jižní Amerika
Pivo nebo prostitutky…
Severní Amerika
Austrálie a Nový Zéland
Vasektomie?
Antarktida