Šestadvacetiletá švédská modelka Arvida Byström je známá svým otevřeným přístupem k zobrazování ochlupení. Nedávno byla pro reklamní kampaň najata také značkou Adidas, ve které se objevila s neoholenýma nohama. Toto kontroverzní vyobrazení se po svém zveřejnění stalo předmětem mnoha internetových diskuzí a když modelka zveřejnila fotografii také na svém instagramu, stala se prý nejen terčem posměchu, ale i několika nenávistných a výhružných reakcí. Údajně jí bylo vyhrožováno i znásilněním.
Společnost Adidas o modelce promluvila jako o umělkyni, fotografce a modelce, která svým postojem zpochybňuje standardy femininity a tzv. „dívčí estetiky“. Je ovšem otázkou, zda si firma najala provokativní modelku za účelem boření stereotypních představ o ideálu ženské krásy, nebo zkrátka moc dobře věděla, jaké pozdvižení neoholená modelka způsobí, čímž udělá Adidasu nejlepší možnou reklamu.
Na video z reklamy se můžete podívat zde:
26