Dove se omlouvá za rasistickou reklamu ze své facebookové kampaně


 

ad8

Nová reklama značky Dove, ve které se černá žena mění na bílou, sklidila neuvěřitelně mnoho naštvaných reakcí. Šokovaní lidé společnost obvinili z rasismu a ta se za reklamu následně omluvila. V reklamě si afroamerická žena svléká hnědé tričko, a mění se tak na ženu s bílou pletí a světlým tričkem. Značka Dove toto kontroverzní video z facebooku odstranila a za celou záležitost se omluvila. Hlavním sdělením reklamy prý mělo být, že inzerované mýdlo je vhodné pro všechny typy pleti.

Toto sdělení se ale minulo účinkem a několik lidí upozornilo na to, že reklama evokuje spíše téma, které se v minulosti dlouho drželo právě v reklamách na mýdlo, kde se „špinavé“ osoby s tmavou pletí umyly až do „úplné bělosti“. Příkladem takové reklamy je reklama z roku 1875, která byla v oběhu až do roku 1921 a zobrazovala bílé dítě, jak se ptá jiného dítěte s tmavou kůží: „Proč tě tvoje maminka neumyje mýdlem značky Fairy?“

ad9 - 320x100_1

Ačkoliv se Dove prezentuje jako firma, která se snaží ve svých reklamách podporovat diverzitu, nebylo to poprvé, co se svými reklamami šlápla vedle. Negativní reakce sklidila i reklama z roku 2011, která vyobrazovala 3 ženy, v jejichž pozadí byly nápisy „před“ a „po“, což evokovalo, že žena s nejsvětlejší barvou pleti je právě tím pozitivním výsledkem „po“.

Kontroverzní reakce se objevily také v létě 2015, kdy se na produktu značky Dove objevil nápis „pro normální i tmavou pleť, což v sobě v podstatě obsahovalo konotaci, že tmavá pleť není normální.

Značka Dove později ke své omluvě připojila prohlášení, ve kterém zdůraznila svou snahu zobrazovat ve svých reklamách diverzitu skutečné krásy a ještě jednou se za celou záležitost omluvila: „Náš příspěvek jsme odstranili a již jsme nezveřejnili žádný související obsah. Hluboce a upřímně se omlouváme za chybu, kterou jsme způsobili.“

320x100_mobile_2

Sdílejte článek se svými přáteli!
0

adform


Zavřít reklamu